Intervju s tvrtkom Iskon

  • Krešimir Madunović, CEO

    "Ako se još niste opredijelili, isprobajte što više različitih poslovnih prilika dok ne nađete ono što vas ispunjava. Nemojte zapeti negdje samo zato jer je „lova dobra“, a niste ispunjeni. Novac je nusproizvod vašeg rada, doći će kao potvrda uspješnosti, i to puno prije ako u onome što radite pronađete osjećaj zadovoljstva."

Za početak, možete li predstaviti svoju tvrtku? Kako ste nastali i čime se bavite?

Iskon je nastao prije više od 20 godina u garaži Damira Sabola te je bio i ostao inovator na našem telekomunikacijskom tržištu. U Iskonu smo, primjerice, 2016. razvili i proizveli prvo hrvatsko plug&play rješenje za pametan dom, Iskon.Smarthome. Pa smo u suradnji s Google partnerima predstavili prvu inteligentnu televiziju koja sada ima sve funkcionalnosti modernog digitalnog streaming servisa. Iako smo nastali kao tvrtka koja prodaje internet, danas uz broadband i mobilnu telefoniju besramno istražujemo OTT tržište, na kojem nas najviše zanimaju senzorika, pametni domovi i sva inteligentna rješenja koja olakšavaju posao i/li svakodnevicu.

Koliko imate zaposlenih i koliki je prosjek starosti zaposlenih?

Imamo preko 300 zaposlenih, a prosječna dob Iskonovca je 33 godine. Fluktuacija nije velika kao u ostatku industrije – zaposlenici u Iskonu u prosjeku ostaju po osam godina, a razlog je taj što smo fokusirani na zapošljavanje mladih ljudi, kojima potom u Iskonu pomognemo pronaći idealnu poziciju te ih zatim razvijamo u ekspertnom ili liderskom smjeru.

Možete li reći nešto o trenutnim projektima na kojima radite?

Trenutno interno transformiramo sustave i procese da bi dobili što bolje korisničko iskustvo, uz što su sigurno najzanimljiviji razvojni projekti usmjereni prema krajnjem korisniku. Radimo na nekoliko projekta vezanih uz senzoriku, putem koje želimo olakšati i učiniti kvalitetnijim život starijih osoba. Radimo i na poboljšanju učinkovitosti energetskih sustava - taj sektor pokazuje sve veći interes za našim proizvodima i znanjima. Naš najveći trenutni projekt je novi entartainment box, koji će spojiti više usluga u jednom uređaju te se potom konstantno razvijati i nadograđivati.

Kakve zaposlenike tražite, koje osnovno znanje i vještine moraju imati?

Znanja koja tražimo ovise o području u kojem tražimo svojeg Iskonovca ili Iskonovku. Međutim, meni je tu puno važniji iskazani interes kandidata, otvoren i pozitivan mindset te znatiželja. Kako koristimo najnovije tehnologije, od kandidata ne očekujemo da poznaju sve naše alate, ali je važno da su ih spremni savladati. Puno se radi u timovima, pa nam je bitno i da se zaposlenici dobro snalaze u krosfunkcionalnim okruženjima, dok paralelno znaju kritički razmišljati i propitkivati stvari te ostati motivirani.

Zapošljavate li studente, kakvi su uvjeti rada za njih? Organizirate li studentske prakse?

Zapošljavamo studente, a ako pokažu interes nastavljamo ih razvijati. Tada prolaze dodatne edukacije te ih selimo u različite odjele prema njihovim željama kako bi mogli što više naučiti i dobiti širu sliku kompanije. Brojni Iskonovci su krenuli s radom upravo kao studenti. Baš nedavno sam sudjelovao u imenovanju novog direktora unutar tehnike, koji nam se na početku svoje karijere pridružio kao student u korisničkoj podršci.

Imate li savjet čemu bi se studenti trebali više posvetiti? Koja su to znanja i vještine koje im najviše nedostaju kada dolaze kod vas?

Savjetovao bih studentima da si već sada, na fakultetu, kroz razne projekte i iskustva pokušaju osvijestiti u čemu su dobri i što ih točno zanima. Kad netko rano prepozna što ga ispunjava, put do uspjeha se skraćuje.

Što razlikuje vašu tvrtku od konkurenata?

Iskon ima otvorenu, razigranu, iskrenu, poticajnu kompanijsku kulturu koju konkurenti nemaju. Nije to samo moje mišljenje, već svih onih koji su imali iskustva rada i kod konkurenata - svijet je mali. Istraživačko-poduzetnički duh koji je prisutan od samog začetka Iskona je naš drugi jaki pokretač i velika prednost u odnosu na konkurenciju – osjetite onaj adrenalin i želju za rješavanjem problema ako se pojavi.
Za kraj, uvijek se trudimo maksimalno automatizirati dosadne, repetitivne poslove tako da što više naših radnika ima priliku raditi onaj posao koji im je zanimljiv, na način koji sami odaberu. Zbog veličine imamo i tu slobodu.

Na vrhu prioriteta svakog zaposlenika je radna atmosfera, kakvi su međuljudski odnosi u vašoj tvrtki?

Iznimno smo tolerantni, volimo i pospane i ranoranioce, raščupane i počešljane, tihe i glasne. Ne podržavamo „bacanje pod vlak“ radi vlastitog napretka, družimo se i izvan Iskona. Imamo svoj nogometni i trkaći tim, gastro sekciju, PS natjecanja, proslave velike i male. Za kraj ostavljam ono najvažnije - svi smo na TI. Ja sam predsjednik Uprave, i vjerujte da me nitko u Iskonu ne Vi-če. Čak i kad nam stigne netko kome je to čudno, brzo se opusti i zaboravi te antičke hijerarhijske standarde.

Kako ste Vi dospjeli na trenutnu poziciju?

Nakon završenog FER-a započeo sam karijeru kao ISP specijalist, radio sam na podizanju i održavanju Internet (tada dial –up) mreže. Nakon par godina u tehničkom okruženju, moja zona interesa je prešla u komercijalna područja, marketing i prodaju, gdje sam se razvijao sljedećih 10-ak godina. U Iskonu sam postao član, zatim i predsjednik Uprave, pa sam ustvari hodajuća potvrda one uzrečice: „Uspjeh preko noći obično stigne nakon godina predanog rada“. Vjerujem da je to i najbolji način profesionalnog razvoja, kada prirodno dođeš na poziciju u kojoj te kolege cijene i slijede.

Koje su mogućnosti napredovanja u Iskonu?

Iako smo relativno mali, mogućnosti su brojne. Pod pojmom napredovanja se obično podrazumijeva vertikalno karijerno napredovanje, ali prije bih se osvrnuo na razvojno napredovanje pojedinaca u Iskonu kroz eksperimentiranje, pristup i rad na novim tehnologijama, brzo bacanje u vatru ali bez straha od grešaka jer stvarno učimo iz njih. To je mladim ljudima puno vrijednije od brzog karijernog napredovanja gledajući na duge staze. U Iskonu ipak i tu eksperimentiramo, pa mladim ljudima vrlo rano dajemo priliku da preuzmu vođenje timova ako imaju karakterne predispozicije i interes za to. I onda zajednički brusimo njihove skillove.

Što vam je bitno kod studentskih projekata koje odlučite podržati?

Volimo projekte u koje se možemo uključiti kroz sadržaj koji će donijeti vrijednost i ostaviti pozitivan trag kod sudionika, novo saznanje ili inspiraciju. Kod studenata posebno volimo vidjeti entuzijazam pri realizaciji, koji je ujedno garancija da ćemo lako zaobići poteškoće ako iste iskrsnu. Vaš projekt nam je, primjerice, bio fantastičan iako možda ne okuplja nekoliko tisuća sudionika. Dali ste nam ideje i savjete kako se najbolje uključiti, ostavljajući pritom dovoljno prostora da i sami koncipiramo dio programa, koji je na kraju naišao na pozitivan feedback sudionika.

Na kraju, što imate za poručiti studentima koji tek izlaze na tržište rada? Imate li savjet za njih?

If you have a dream, just follow it! Ako se još niste opredijelili, isprobajte što više različitih poslovnih prilika dok ne nađete ono što vas ispunjava. Nemojte zapeti negdje samo zato jer je „lova dobra“, a niste ispunjeni. Novac je nusproizvod vašeg rada, doći će kao potvrda uspješnosti, i to puno prije ako u onome što radite pronađete osjećaj zadovoljstva.